Проєкт програми розвитку туристичної галузі Мукачівської територіальної громади на 2021-й рік передбачає створення брендбуку Мукачівської міської ТГ.
Для довідки: (Брендбук від англ. brandbook — це опис основних елементів ідентичності та атрибутів бренду (суть, позиція, місія, філософія, цінності, індивідуальність). Задачею документу являється систематизація всіх ідеологічних елементів бренду, створення комплексної сформованої картини бренду, а також детальних рекомендацій по його використанню, щоб сформувати уявлення бренду у людей.
У рамках цього процесу ми щовівторка будемо інформувати вас про символіку громади, її історію та необхідність створення та просування туристичного бренду Мукачівської міської ТГ.
Розпочнемо з найдавніших згадок, а саме з першої про церкву Святого Мартина у Мукачеві, яка з’явилася у реєстрі папської десятини 1332-1335 рр. (у документі згадується, що священник костьолу Іштван за період між 1332–1335 роками сплатив 3,7 та 5 грошів).
Перша згадка, що стосується безпосередньо використання зображення св. Мартина знаходиться у грамоті Угорської королеви Єлизавети Боснійської від 22 травня 1376 р., у якій дозволялося госпітам Мункача використовувати печатку Св. Мартіна для скріплення договорів: “... угод купівлі, продажу і перепродажу виноградників та іншої власності".
На печатці Мукачева 1630-го року, що наведена на ілюстрації зображений Св. Мартин у повний зріст, з пастирським посохом у лівій руці. Праву руку він піднімає для благословення (відтиск цієї печатки згадується у 1577 році, є відтиски 1626-го і 1630-го року. Збережена матриця датується 1652 роком).
Варто значити, що сучасний герб затверджений рішенням Мукачівської міської ради від 13 серпня 1998 року ґрунтується саме на найстаріших варіаціях печаток міста.
Звідки прийшов культ св. Мартина і як виглядає геральдика сусідніх словацьких та угорських міст, пов'язаних з цим святим - у наступній публікації.