З необхідністю отримання виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) рано чи пізно стикається будь-який український підприємець. Необхідна вона при виконанні банківських операцій, укладенні нотаріальних угод, угод з контрагентами та в інших випадках при здійсненні господарської діяльності. Тому зокрема в нашій практиці, звернення підприємців з метою отримання виписки з ЄДР є поширеним явищем.
Закон України про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань трактує поняття виписки з ЄДР як документу в електронній або паперовій формі, який формується та оновлюється за результатами проведення реєстраційних дій та містить відомості про юридичну особу (чи її окремий підрозділ), фізичну особу-підприємця. Тобто виписка – це результат реєстраційної дії, але не будь-якої, а тільки коли відбувається зміна відомостей, які перебувають на обліку в державних органах (зокрема, фіскальна служба, орган статистики або пенсійний фонд). Наприклад, виписку треба отримувати при зміні керівника юридичної особи, видів економічної діяльності, місцезнаходження чи місця реєстрації тощо. В момент реєстрації юридичної особи чи ФОП, державний реєстратор видасть вам опис (паперовий документ), де міститься код доступу до результату надання адміністративної послуги з посиланням на сайт, на якому в електронному вигляді розміщена ваша виписка, а згодом — саму виписку з ЄДР у паперовому вигляді, засвідчену підписом та печаткою реєстратора. Така ж процедура отримання виписки з ЄДР передбачена і при зміні відомостей, що містяться у Виписці. Підкреслимо, що одержати виписку на руки може виключно директор підприємства чи ФОП, якого вона стосується.